مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 08:452021-10-22سياسي

اجمالی | وحدت یک مسأله عقلی و شرعی است


وحدت بین کسانی که مشترکاتی دارند و دشمن مشترک هم دارند، یک مسأله عقلی و برای ما شرعی است، قرآن هم به ما دستور وحدت را داده است که همگی به یک ریسمان یعنی ریسمان الهی جنگ بزنید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند که معصیت به هر حال به انسان ضرر می زند اما اگر گناهی مخفیانه انجام شود، به کسی ضرر نمی زند به جز خودش اما اگر علنی انجام شد و دیگران جلو او را نگرفتند و نهی از منکر نکردند به همه جامعه ضرر می زند؛ مانند سوراخ شدن کشتی همه را غرق می کند.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: وحدت بین کسانی که مشترکانی دارند و دشمن مشترک هم دارند یک مسأله عقلی و برای ما شرعی است، قرآن هم به ما دستور وحدت را داده است که همگی به یک ریسمان یعنی ریسمان الهی جنگ بزنید.

وی توضیح داد: مسلمانان مسائل مشترک بسیاری دارند، در خدا و امامان شریک هستید و نباید بر سر مسائل جزیی دشمنی کرد، خداوند به پیامبر(ص) دستور داده است که به اهل کتاب هم بگو با شما شریک باشند.

سید یوسف طباطبایی نژاد عنوان کرد: اصل اتحاد و وحدت بین کسانی که یک مشترکاتی دارند مثل ما شیعیان و اهل تسنن که تنها در امامان اختلاف داریم و وقتی نزدیک شویم، یکدیگر را می فهمیم لازم است اما وقتی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجمالی | وحدت یک مسأله عقلی و شرعی است

اجمالی | وحدت یک مسأله عقلی و شرعی است